19.03.21

Розвиток у грі творчих здібностей учнів

             Особливе місце посідають ігри, створені дітьми, – їх називають творчими. У цих іграх учні відтворюють у ролях усе те, що вони бачать навколо себе в житті та діяльності дорослих. Творча гра найбільш повно формує особистість дитини, тому є вагомим засобом виховання.

Цікаві ігри створюють бадьорий, радісний настрій, наповнюють життя дітей, задовольняють їхню потребу в активній діяльності. У грі дитина відчуває себе членом колективу, справедливо оцінює дії й учинки своїх товаришів і свої власні. Розкриваються під час гри особливості кожної дитини, її інтереси, риси характеру.

На практиці використовують такі різновиди дидактичних ігор:

-       дидактичні розвивальні ігрові оболонки;

-    психотехнічні ігри;

За допомогою дидактичних ігор діти вчаться порівнювати та групувати предмети як за зовнішніми ознаками, так і за їхнім призначенням. Вони сприяють розвитку психічних процесів дитини, розвивають зосередженість, увагу, наполегливість, пізнавальні здібності, пам'ять та інтелект. У свою чергу, добре розвинені психічні процеси сприятимуть розвитку пізнавальної зацікавленості й мобілізації навчання.

Дидактичні розвивальні ігрові оболонки

Найпоширеніший, найпростіший вид гри – це так знані «ігрові оболонки». Наприклад, діти потрапляють до якогось чарівного світу, де вони повинні пройти випробування, для того щоб знайти щось, когось урятувати або просто повернутися додому. Кожне випробування – це завдання на розвиток певних навичок або встановлення відносин між дітьми. Найчастіше використовують «ігрові оболонки», побудовані за принципом – злі сил щось вкрали, сховали, зламали, а добрі герої, не шкодуючи сил, відновлюють справедливість, рятують і захищають слабких.

Психотехнічні ігри

Творчій зміст психотехнічних ігор поєднується з колективною формою їх проведення, тому ці ігри є дієвим засобом зміцнення класного колективу.

Вправи побудовані так, що для їх успішного виконання необхідна скоординована робота всього учнівського колективу. Спільно виконуючи конкретне завдання, учасники гри постійно прагнуть до взаєморозуміння й узгодження дій відповідно до принципів об’єднання  зусиль, починають щось створювати, придумувати. Робота з психотехнічними вправами добре стимулює включення невикористаних психічних резервів учнів, дає додатковий поштовх особистості.

Гра є найбільш доступним для дітей видом діяльності, способом переробки здобутих з навколишнього світу вражень, знань, тому вона відіграє значну роль у розвитку дитини. 

Вихователь Марина Пономарьова