21.01.20

Виховна година «У гості до весни»

Мета:
1.     Розширити і поглибити знаня дітей про природні процеси, що відбуваються навесні.
2.     Розвивати спостережливість, память, увагу, уяву, мислення, мовлення.
3.     Збагачувати словниковий запас.
4.     Уточнити зання про весняні первоцвітами та приліт птахів.
5.     Закріпити назви кольорів веселки та їхню послідовність.
6.     Виховувати любовь до природи.

Обладнання: наочності, роздатковий матеріал, презентація слайдів.

Хід заняття
Станьте, діти всі рівненько,
Щоб усе пройшло гарненько.
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
А тепер сідайте рівно,
І працюємо активно.
Де вона приходить –
Там травиця сходить,
Квіти розцвітають,
Соловї  співають! (Весною)


Вірно діти!
Яка ж пора року в нас? А якій місяць? (Відповіді дітей)
Тема нашої  виховної години: «У гості до Весни»
Сьогодні діти ми дізнаємося, які зміни в природі відбувається весною. Будемо вчитися слухати мову природи. Познайомимось з першими квітами, а також з найяскавішими барвами веселки, яка зявляється після теплого дощику.
 «Весна прийшла!
Тепло знайшла!» -
Кричать дівчата та хлопчики.
«Цвірінь, цвірінь!
Журбу покинь!» -
Клопочуться горобчики.
   Чи помітили ви , що кожна пора року відрізняється одна від одної? А які саме весна має ознаки? (тепле сонечко, теплий дощик, запашні квіти)
На нашій виховній годині зустрінуться незнайомі вам слова: веселка, струмочок, парасолька.
  Що ж, друзі, я запрошую до подорожі у гості до весни. Подорож буде  цікава, але нелегка, бо  красуня-весна запрошуючи у гості, запропонувала ще й випробування.
  Ось і перше випробування – відгадати загадки:
Тане сніжок
Оживае лужок
День прибувае
Коли це бувае? (Весною)
Прокинеться – і відразу
До сонечка біжить,
Стрибає по камінчиках,
Хлюпоче та дзвенить. ( Весняний струмок)
Молодці!
Тепер подорожуємо далі Весну шукати.
Чи сонячний сьогодні день? А чи завжди сонячна погода? А, яка ще буває? (Відповіді дітей: похмура, дощік)
 Ой, згадали про дощик, а він тут як тут! Діти, під що ми ховаємся коли іде дощік? (Парасольку)
 Молодці!
 А що ж зявляється на небі після такого веселого теплого дощику? Відповісти на це питання вам допоможе загадка:
Кольорова дуга,
Через річку пролягла. (Веселка)
Давайте дружно попросимо Весну, щоб нам  подарувала  веселку:
(Діти хором промовляють)
Ой ти, весна красна,
Подаруй веселку,
Щоб нам день був ясним,
А душа весела!
А ось і веселка! Та що ж це з нею трапилось?  Так, вона не різнобарвна.  Давайте повернемо їй кольори. Відповідайте швидко:
- Помідор яка? (Червоний)
- Апельсин який? (Помаранчевий)
- Сонце яке? (Жовте)
- Ялинка яка? (Зелена)
- Небо яке? (Блакитне)
- Море яке? (Сине)
- фіалка яка? (Фіолетова)
 А тепер давайте  скажемо чарівні слова (каждый охотник желает знать где сидит фазан) (картинка)
Тепер наша веселка яскрава і різнобарвна. Дощик пройшов, веселка заграла.
А скажіть,
Встає рано, лягає пізно,
Світить яскраво, гріє жарко. (Сонечко)
Сонечко щось не видно, мабуть, сховалося від дощу, та й досі не зявляється. А тепер трохи відпочинемо, і може сонечко наше зявиться:
Фізхвилинка
Встаньте, діти, посміхніться
І до сонечка зверніться!
Руки вгору, руки вниз
І сусіду посміхнись.
Руки вгору, руки в боки,
Зробимо чотири кроки.
Знову руки піднімить і спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз!
 За роботу! Все гайда!

Погляньте, діти, яке сонечко весняне, воно ласкаве та привітне.
А зараз подорож триває далі. Ви відчуваєте, як лагідно сонечко пригріває, пробуджує травичку, квіточки.
 Діти, а які перші квіти ви знаєте? (Демонстрація зображуванням різних квітів)
Шановні гості! Зараз ми складемо першу весняну квітку! Діти потрібно скласти весняну квітку  (Діти скадають)
А які ж птахи першими повертаються із теплих країв?  (Відповіді дітей)
Впорались ми, із цим випробуванням Весни! Це її було останнє завдання. Ось і закінчується  наша мандрівка.
     Підсумок
А зараз, давайте підведемо підсумок нашої виховної години:
Що було вам цікавим?
А тепер перевіримо, які ви були уважні! Які кольори має веселка? Які ж перші квіти ви запамятали?

Дуже ви були старанні,
Отже, всі ви – учні гарні.
І за труд ваш на уроці
Вам подякувати хочу.