25.02.21

Розвиток дрібної моторики рук із мовленнєвими навичками

             Гра є важливим інструментом пізнання світу, адже вона робить цей процес цікавим, сприяє активізації фантазії та логіки.  Ігри поліпшують навички звукового аналізу та синтезу, збагаченням пасивного та активного словника, зв’язного мовлення.

Секрет взаємозв’язку дрібної моторики і розвитку мови у дітей полягає в тому, що під час виконання дрібних рухів пальцями рук відбувається тиск на кінчики працюючих пальців і в кору головного мозку спрямовуються сигнали, які активізують поки що незрілі клітини кори головного мозку, що відповідають за формування мовлення дитини. Ось чому під час виконання різноманітних дій пальцями рук відбувається розвиток мови, а отже, і мислення.

Саме тому на корекційних заняттях із дітьми з порушенням мовлення значну увагу слід приділяти розвитку дрібної моторики рук. Діти беруть активну участь у виконанні завдань такого типу, роблять це із задоволенням, сприймаючи такі завдання як захопливу гру.

Ігри та завдання для розвитку дрібної моторики рук варто поєднувати з виконанням освітніх навичок.

Дидактична гра «Нагодуй звіряток»

Мета: закріпити, уточнити та поглибити знання дітей про тварин, їхні способи життя та харчування, навчити виділяти характерні ознаки зовнішньої будови тварин, розповідати про місце їхнього життя, користь від них людям; закріпити навички поділу слів на склади; розвивати зв’язне мовлення, дрібну моторику пальців рук.

Обладнання: ігрове поле з малюнками тварин, розділене на сектори, фішки на прищепках із малюнками їжі.

Хід гри

Гра від одного до 6 гравців. Дитина вибирає тваринку, яка їй подобається, називає її та розповідає про неї, потім знаходить на фішках улюблену їжу цієї тварини та за допомогою прищепки приєднує до малюнка тварини. Хід переходить до наступного гравця. За правильну відповідь дитина отримує фішку. Перемагає той, хто набере найбільшу кількість фішок.

 Ускладнення: Визначити, якою є вибрана тварина: дикою чи свійською; поділити на склади слова-назви тварин, їжі.

                                     Дидактична гра «Виклади фігуру»

Мета: учити дітей відтворювати на площі певні фігури (цифри, предмети, букви); удосконалювати навички просторової орієнтації (праворуч, ліворуч, угорі, унизу); розвивати дрібну моторику пальців рук, тактильні відчуття, просторові уявлення, зорове сприймання.

Обладнання: набір рухомих змійок, зібраних із різнокольорових намистин та трубочок, нанизаних на нитку, набір цифр, букв, предметні малюнки.

Хід гри

У грі  довільна кількість дітей. Педагог роздає змійки та демонструє цифри, букви, предметні малюнки тощо. Діти розглядають зображення та викладають його зі змійок.

Ускладнення: Викладати зображення на швидкість.

 

З повагою Марина Пономарьова