27.12.19

 Виховна година «Подорож сніжинки»
     Мета:
1. Закріпити знанння дітей про  зимові явища в природі;
2. Вправляти дітей у лексичних вправах, спрямованих на розвиток мовлення в дітей;
3. Збагачувати словниковий запас;
4. Розвивати фонематичний слух, дрібну моторику, рухову активність, память, увагу;
5. Розширювати кругозір дітей;
6. Вчити дітей фантазувати, спостерігати;
7. виховувати дружелюбність, дбайливе ставлення до природи.

  
    Обладнення: паперові сніжинки, лабіринт із паперу, формочки для води, “ковзанка” штучні шаблони для малювання, клей сріблястий, ширма, іграшка-лялька Поштар, посилка, сніжок.


Хід заняття
     Вихов. Діти, подивіться, скільки сьогодні у нас гостей. Привітаємося із ними:
Добрий день, добрий день усім,

                                     Щастя ми бажаємо і здоровя всім                             
    Вихов. Діти, а чи любите ви казки? Ось сьогодні я хочу запросити вас зі мною у казку. Хочете? А скажіть мені, знову хочу запитати:
 Стало біло навкруги,
Хтось розрушує сніги,
Наганяє холоди,
Воду сковує в льоди,
В дружбі хто з дітьми всіма,
Здогодались? Це ... ( Зима )
    Вихов. А яка ж зараз пора року? (Зима) Найвеселіша пора, яку люблять всі діти. Але зима прийшла з холодами і морозами. Дерева заснули, навкруги лежить сніг.
   Вихов. Подивіться. Що це в мене? (сніжинка). Роздивіться, яка сніжинка гарна, мережлива. Всі сніжинки різні, не схожі одна на одну. Діти, яка сніжинка? (Ніжна, гарна, легка, казкова). Ось я і хочу розповісти вам казкову історію про сніжинку, яка трапилася взимку. А ви хотіли б стати сніжинками?
 
ПсихогімнастикаСніжинки
    Вихов.  Тож, слухайте уважно. Далеко-далеко, на півночі, на березі великої річки, біля лісу, стояв казковий будинок. Це був не просто будинок, а справжній палац. Він був високий-високий, і дістав аж до хмар.
І жили в цьому будинку господиня Зима і господар Мороз. Дуже любили вони своїх діток – сніжинок, які весело кружляли навколо палацу.Матуся Зима строго наказала сніжинкам далеко не відлітати від дому. Але одна сніжинка так загралась із вітром, що не помітила, як заблукала. Сніжинка почала шукати дорогу до дома. Подивіться, як вітер грався із сніжинками...    Вихов. Кружляла сніжинка, кружляла і опинилась на лісовій галявині, де все було вкрито білим снігом. Що робила сніжинка? (Кружляла, літала, танцювала, падала, сідала, опускалась). Куди залетіла сніжинка? (на галявину). Яка ця галявина, на вашу думку? (Казкова, сніжна, біла, чудова).
Тут так багато снігу! Коли багато-багато сніжинок збираються разом – утворюється сніг.
Дидактична гра Відгадай, що це?
    Вихов.  Якого кольору сніг? (Білий). Який він на дотик? (Мякий, холодний, мокрий, пухкий, липкий). Чи має сніг запах? (діти нюхають сніг).
Вірш 
Летять, летять сніжиночки
На поле, ліс і сад,
Веселий свій таночок
Танцює снігопад.
    Вихов. - Серед великої кількості снігу, наша сніжинка може загубитись.
Допоможемо їй знайти дорогу до дому? (Так)Тож давайте підемо разом по сніговому лабіринту і знайдемо сніжинку.Діти, сніжок незвичайний, чарівний. Хто його в руки візьме, той лагідне слово назве.
Лексична вправа Сніжок дарує лагідні слова
Сніг-сніжок
Сніжинка – сніжиночка
Зима – зимонька
Лід – лідок
Ветер - вітерець
Хмара – хмаринка
Сонце – сонечко
Дерево – деревце
    Вихов. Ну що, ідемо далі? (Так). Подивіться, яка велика сніжинка. Сніжинка хоче теж з нами пограти. Пограємо? (Так)

Дидактична гра на розвиток слухової уваги Дайте відповідь мені, правду я кажу чи ні? ...

Чи це правильно, а чи ні,

Що ведмідь літати вміє,

Що в собачки – нявкать хист,

Черепаха – танцюрист?
Що бува зимою літо,
Що в річці садять квіти?
Поїзд по асфальту їде,
І не люблять гратись діти?
    Вихов. Діти, подивіться, скільки сніжинок зібралося разом. Взимку, коли вітерець починає бавитись, сніжинки кружляють то повільно, то швидко. Починається хуртовина. Мабуть, і сьогодні вітер розігрався.
   Вихов. Діти, як вітер гуде? (У-у-у). Коли вітер сильний, він голосно гуде (у-у-у), а коли тихішає, як він співає (у-у-у). (хорові та індивідуальні повторення).
Візьміть кожний сніжинку і пограємо із ними. Ми будем вітерцем, який бавиться із сніжинками.

Дидактична вправа на розвиток мовлення Вітер зимовий.

Вітер зимовий подув на сніжинку,

Здув її легко, неначе пушинку.

Витягни губи у трубочку й ти,

Щоб тому вітру допомогти.
Щічки свої надувати не треба –
Ой, білий сніг вже посипався з неба!
   Вихов. Ви бачили, наша сніжинка зупинилась. А що це за місце? (Це ковзанка). Що діти роблять взимку на ковзанці? (катаються на ковзанках). Ви любите кататися на ковзанах?Яких правил безпеки треба дотримуватись, коли катаєтесь? ( треба кататись обережно, не можна штовхатись, підставляти ніжку). Давайте торкнемося долонькою ковзанки. Що  це? ( це лід). Який лід на дотик? (гладенький, слизький, холодний). Якого він кольору? ( лід прозорий). Діти, хочете покататись на ковзанках? (так). Наші ковзани маленькі, давайте одягнемо їх на пальчики і повеселимось.

Пальчикова гімнастика  Ковзани

Мов сніжинки, ми взули

Наче з пуху ковзани.

Все щільненько застібнули,

і кататися пішли.
Ми каталися тихенько,
Но а потім розішлись.
Стали вправо, стали вліво,
і що сили понеслись.
Ми тихенько зупинились.
Зняли наші ковзани,
і на землю опустились,
бо сніжинки ми легкі.
    Вихов. Поки ми катались на ковзанах, наша сніжинка опустилась на ялинку. Подивіться, яка вона красива. Блищить, наче срібло. З чим можна порівняти сніжинку?
   Вихов. Давайте і ми прикрасимо наші сніжинки не олівцями, а сріблом. Що це в мене? (Клей). Якого він кольору? (сріблястий).
Малювання сніжинок сріблястим клеєм-гелем.Обладнання: шаблон, клей-гель, серветки сухі.        Вихов. - Поки наши малюнки висихають, ми з вами пограємо у гру.

Фізкультхвилинка Сніг із пірячком

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»
Встали-сіли, встали-сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
Сіли, дітки, всі гарненько.
Спинки держимо рівненько.
     Вихов.  Діти, наша сніжинка нарешті знайшла свій будиночок і ось-ось вирушить в дорогу. Давайте передамо господині Зимі і Морозу щось незвичайне, якись дарунок. Може зробимо для них льодяники? На Півночі завжди холод, тому Зима і Мороз не бояться куштувати холодні льодяники.

Дослід з водою Льодяники

Упала сніжинка мені на рукав.

Яка ж вона гарна, а я і не знав.

Біленька, пухнаста, така чарівна,

А я завжди думав – вона крижана.
     Вихов.  Наша сніжинка ( показати відео) майже вдома. Всі будуть дуже раді її поверненню і вдячні нам за льодяники. Чи сподобалась вам казкова подорож? Кому ми  допомогли повернутися додому?
(Стукіт, із-за ширми зявляється Поштар)
    Поштар. Доброго дня! Я – Поштар. Для Вас із далекої Півночі прислали термінову посилку. Обережно, вона дуже холодна.
    Вихов.  Дякуємо, що ж там? Діти, Мороз і Зима передали нам Північний гостинець – льодяники, тільки не холодні. Вони мабудь, смачні – смачні. Дякуємо!